tirsdag den 29. april 2008

Podcast

Efter vi købte en stor iPod har jeg rippet hele vores musiksamling til iTunes. Desværre havde jeg ikke været opmærksom på, at Apple bruger AAC-format som ikke kan bruges til mp3 afspillere. Jeg har derfor haft "fornøjelsen" af at rippe hele musiksamlingen til MPEG4-format så alle numrene, der ligger i iTunes nu kan bruges til den lille Zen-afspiller vi har fået til dette projekt.

Min lille Zen-afspiller har nu en skøn blanding af glad musik, lydbøger og podcasts. Det smarte ved vores nye bil er, at den har en indgang så mp3-afspilleren kan kobles til bilens højtalere. Lige så snart jeg er færdig med at høre Blekingegadebanden 2 som jeg har lånt som mp3-lydbog vil jeg bruge den lille Zen-afspiller.

Til sommer, hvor jeg igen arbejder fuld tid, og dermed kommer til at tilbringe flere timer i bilen end nu, vil jeg downloade lydbøger fra netlydbog.dk (ca. samme koncept som netmusikken). Da jeg er bosiddende i Aalborg er det en mulighed for mig. Lydbogen har man i 30 dage med mulighed for en fornyelse. Der er ingen kø til materialet og der er faktisk nogle udmærkede titler som jeg endnu ikke har hørt.

Jeg er overbevist om, at jeg kommer til at bruge den lille mp3-afspiller meget :-) Og så synes jeg det er vildt fedt, at der er så mange muligheder. Den kan kobles til almindeligt anlæg og bilens anlæg med et mini-jack-stick og den kan også tages med når jeg cykler til skole. Det er da fikst!

Ingen kommentarer: