tirsdag den 29. april 2008

Evaluering

Så er jeg igennem de 16 ting, eller dvs. jeg mangler 16½ men den gemmer jeg til næste mandag!

Jeg synes det har været rigtig fint at være med i projektet. Nogle ting brugte jeg dagligt allerede før vi gik igang, f.eks. gmail og Google Reader. Nogle ting havde jeg oprettet mig på bare sådan fordi, det har været rart at lære mere om tingen for dernæst at udforske det. Andre ting havde jeg hørt om, men aldrig rigtig fået hul på, f.eks. del.icio.us. Siden januar er mine links hos del.icio.us vokset stødt og roligt - det ér altså fikst at man altid kan finde de sider man har gemt.

Jeg synes det har fungeret fint med en god beskrivelse af den aktuelle ting på hovedbloggen. Mandagsmails'ne har virket fint beskrivende for mig. Enkelte gange har jeg haft lidt problemer, men Camilla var meget sød til at uddybe for mig. Desuden har der jo været mulighed for at deltage i workshops, så der har været rig mulighed for hjælp, synes jeg. Jeg har ikke haft mulighed for at deltage i de workshops, der er garanteret andre, som har det på samme måde. Men det gode ved at vi er mange, der kaster os over dette projekt er jo, at vi er på forskellige stadier af projektet, så vi kan hjælpe hinanden. Det har jeg i hvert fald benyttet mig af.

Jeg synes det er vigtigt at betragte dette projekt som en introduktion til web 2.0, vi er ikke eksperter nu - det bliver vi først når tingene bliver implementeret i dagligdagen. Jeg har bestemt ikke fortrudt den tid jeg har skudt i dette projekt, tværtimod. Jeg kan godt lide konceptet med, at der fremover kommer en ny ting hver måned. Det er altid godt at lære nyt, og selvom det jo er frit tilgængeligt derude er det nu være meget rart når det sådan bliver serveret direkte i ens Google Reader, det forpligter på en eller anden måde, at man får snuset nærmere til det.

Ingen kommentarer: